Feb 21, 2011

~kehidupan~

              Hari ini aku bosan sgt2...x tau nak buat apa...dah naik jemu dh hari2 kja ngadap pc ja...otak ni mcm kurang something ja...kekurangan ilmu...ak rindu sangat2 naK ngji...nk menuntut ilmu...jelez tengok kwn2 yang ngji...dalam hati ni rasa x sabar2 dh nk msk ngji...nk menuntut ilmu krn ALLAH...ak dah niat btol2 dh...lps ni ak dh decide nk ngji btol2...x mau main2 lg...x mau dh ingt benda2 yang lps...yang ak nk ingt ngji ja...hal2 slain ngji ak x  mau ingt2 dh....X mau mgenangkan msa2 yang lalu...masa2 yang lalu tu biar la menjadi memori lama...memori yang membuatkan ak mjdi lebih matang,dewasa n berani nk menghadapi dugaan hidup yang akan datang pada masa hadapan...sesungguhnya memori tu sentiasa ak akn ingat sampai bila2...ak x kn seseakli melupakan memori tu....memori tu banyak mengajar ak erti kehidupan yang sebenar....memori tu juga membuatkan ak terus mengingati dan mencintai kepada yang MAHA PENCIPTA....yang menciptakan semua mahkluk di muka bumi yang indah ini..ak sering mahukan hari yang cerah, tetapi DIA yang lebih mengetahui apa yang akan terjadi...ak sering inginkan keseronokkn jauh sekali kesusahan...tetapi DIA lebih mengetahui kesusahan.itulah yang mengajar ak erti kehidupan dan teguh berdiri menghadapi dugaan dan rintangan...ak sering mengiginkan ketenangan..hakikat nya diri ini penuh dengan dosa dan kejahatan...Tetapi ak sebagai mahkluk di muka bumi yang barakhah ini tidak dapat lari daripada melakukan kesilapan...semua itu bukan lah satu hukuman,tp sebagai tanda kasih & sayang nya MAHA PENCIPTA kpd ak untuk lebih beriman....INSYAALLAH..ak akan terus melakukan kebaikkan tanpa henti,kuatkan hati saat diuji dan terima apa yang  bakal ak tempuhi ini dengan sabar dan redho....
~ATIQAH bersabarlah dan kuatkan hati menghadapi ujian ALLAH..~
    jangan cepat putus asa...GO2 CAIYOK!!!!!!<3

    


glitter-graphics.com

No comments:

Post a Comment