Nov 8, 2011

-Tentang Cinta 1-

Cinta...
Disaat kita merasai cinta itu telah beransur hilang dari hati kita kerana kita tidak dapat  memberiakn cinta dalam wujud yang kita inginkan. Maka cinta itu sesungguhnya telah hadir dalam wujud cinta lain yang tidak pernah kita bayangkan sebelumnya.Seringkali yang kita di perlukan adalah memahami wujud perasaan cinta dari pasangan yang bukan mengharapkan kemewahan material semata.

Minat,suka,jatuh hati,jatuh cinta atau apalah namanya adalah sebuah kewajaran.Ia akan menjadi ladang pahala apabila diteruskan dan disemai dalam bingkai kata perkahwinan.Namun ia akan menjadi penghasil dosa yang luar biasa apabila hanya di bingkai dengan percintaaan dan berfoya-foya.Bagi mereka yang sudah bersedia berkahwin, maka carilah cinta indah anda dan milikilah ia.Namun bagi ana yang hanya ingin mencicip rasanya pada awal usia, sebaikknya pertimbangkan kembali niat anda kerana sudah banyak yang penat dan kelelahan kerananya.


Bagi Yang Masih Bujang
~Cinta ibarat kupu-kupu.Makin dikejar makin ia menghindar.Tapi bila dibiarkan ia terbang, ia akan menghampirimu di saat yang tak terduga.Cinta dapat membahagiankanmu tapi sering pula ia menyakiti.Tapi cinta itu hanya istimewa apabila diberikan pada seseorang yang layak menerima.Jadi tenang-tanang saja, jangan terburu-buru dan pilihlah yang terbaik.

Bagi Yang Ragu-ragu Dengan Perkahwinan.
~Cinta bukan perkara menjadiakan seseorang itu sempurna.Akan tetapi ia perkara menemukan seseorang yang dapat membantumu menjadiakan diri sesempurnanya.


Bagi Yang Sudah Berkahwin
~Kalau cinta jangan katakan, "ini salahmu!", tapi "maafkan aku, ya?" bukan "kau di mana!", melainkan "aku di sini, kenapa?" bukan,"bolehkah kau begitu!" tapi "aku mengerti." Dan juga bukan "cuba, seandainya kau..." akan tetapi, "terima kasih ya, kau begitu..."

*Bersambung....


No comments:

Post a Comment